Äntligen!

Äntligen! Jag skriver änligen något i bloggen. Sorry för min dåliga uppdatering men jag är väldigt upptagen och har ofta inte tid att sitta vid datorn. Men nu är jag här :)
Den här helgen har jag varit hos pappa så jag har inte haft tid att träffa min älskling men vi ska ses när jag kommer hem senare idag :D Det har faktiskt inte hänt så mycket förutom att jag har fått en videospelare i mitt rum så jag kan se mina filmer tack vare älsklingen som kopplade in videospelaren, tack så mycket<3. Det är faktiskt lite roligt för jag ser samma filmer typ hela tiden, filmerna jag ser på är filmer jag älskade när jag var liten. Alla jag känner kommer ihåg när de var små och såg på Nalle Puh, Kalle Anka och Professor Balthazar(som jag typ aldrig har sett) men filmerna jag ser är "Kaptein Sabeltann". Kaptein Sabeltann är en serie norska barnfilmer och i norge har de massa föreställningar med historierna om Kaptein Sabeltann.

Kapten Sabeltand (norska: Kaptein Sabeltann) är en uppdiktad sjörövare skapad av den norske musikern och författaren Terje Formoe. Kring Kapten Sabeltand finns en hel rad med filmer, CD-skivor, böcker, PC-spel och annat material. På Kristiansands Djurpark framförs årligen en familjeföreställning med Kapten Sabeltand i huvudrollen. Föreställningen spelas på natten. På djurparken finns också en "Kapten Sabeltand värld". I Norge är Kapten Sabeltand omåttligt populär bland små barn.

En del av materialet finns översatt till svenska

http://sv.wikipedia.org/wiki/Kapten_Sabeltand

Men eftersom jag är hos pappa kan jag inte se dem för pappa har ingen videospelare fast jag har hittat alla filmerna på youtube så jag ser på dem just nu :D Så smart jag är! :P Nu ska jag fortsätta och se på filmerna och lyssna på låtarna(Kaptein Sabeltann är en musikal tror jag om jag kommer ihåg rätt, de sjunger ju i filmen ;P)
puss på er gullungar//Michelle
P.S. Mirre vi måste ses snart, jag saknar dej faktiskt D.S.



Kommentarer
Postat av: Mirjam! :D

Hejsan hallå!



Yes, klart vi måste ses! Blir ju inte lika ofta nu när Rent gick åt pipan.. :P



Viva la musikal! xD Go Sabeltand!



Ha det bäst och hundra kramar



<3//Flickan Med De Många Namnen!



P.S. Det var PÅ TIDEN att du uppdaterade bloggen ;) nu får du göra samma med twitter ;P

2010-09-12 @ 15:31:11
URL: http://www.dramaqueenmia.blogg,se
Postat av: Anonym

varför har man en blogg om man inte hinner skriva i den:O

2010-11-21 @ 07:36:07
URL: http://kissies.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0