Det visste jag inte....

Nä det visste jag inte! Visste ni att för 31 år sedan rasade tjörnbron som då hete Almöbron? Jag och pappa utnytjade solskenet igår och tog en biltur till Stenungsund. Vi stannade vid en kiosk nära tjörnbron och där stod det att år 1980 körde en båt in i en av stålrören som satt under bron så att bron rasade och flera bilar körde ned i vattnet. 8 personer omkom. Man byggde bron igen på 17 månader vilket var 8 månader snabbare än väntat. Vi hittade också ett kort som det stod till min älskade på och vi tänkte vad gulligt men sen när vi läste kortet verkade det vara ett slälvmordbrev. Usch, det var hemskt. Resten av dagen var bra och rolig, jag hade det trevigt och det verkade som om min pappa också hade roligt. Nu vet jag och nu vet ni.

Nu måste jag göra klart mina läxor, godnatt!

Puss o kram//Michelle


Så här såg bron ut 1980


Så här ser bron ut nu

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0