Zzzzz...

Hej! Jag håller på att somna just nu ;)
Sitter i skolan och försöker hitta något om frihetstidens ekonomi och politik. Det är inte lätt för det står inte så mycket om det. Vi håller på att göra ett drama om svergies historia och vi har fått 1700-talet frihetstiden. Det ska bli kul att skriva manus sen men just nu är det tråkigt för vi måste skriva fem sidor om frihetstiden och den jag ska arbeta med är inte i skolan. Men jag kämpar på ändå.
Idag ska jag egentligen gå på teatern men jag struntar i det. ska nämligen ta en paus från gruppen för det händer så mycket i skolan och jag har andra aktiviteter. Jag går en musikal inriktning vilket gör att jag både har vanliga ämnen och läxor + att jag har keografi, teaterstycken och sångtexter att lära mig. Gissa om det är mycket att göra då. Men jag är otroligt nöjd med linjen jag går på så då är det värt stressen och allt pluggande. Men något måste jag ta paus från just nu och då blev det teatern. Lite sur är jag över att föreningen delade på våran grupp för den blev för stor, vi var 17 personer. Nu är vi två grupper. Den ena gruppen har 6 personer och den andra har 11. Så är lite sur och besviken eftersom vi är som en familj typ... men huvudorsaken är att jag helt enkelt är för stressad.
Jag längtar tills danskurserna jag ska ta börjar. Jag ska dansa två kurser i 14 veckor, den ena är modern (contemporary) och disco och bara så ni vet så är disco inte den där gamla konstiga dansen utan den jag ska dansa är en snabb dans utan många pauser med steg på steg. Det verkar vara en väldigt rolig dans. men måste tyvärr vänta till nästa vecka.
Nu måste jag dra. puss o kram<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0